tisdag 9 mars 2010

Vårkänslor!

Åh va man får vårkänslor när det är så underbart väder!!! Igår lyckades jag ta mig upp i berget bakom huset en liten bit. Har gått och kikat upp där och tänkt att det skulle vara ett bra ställe att ha en liten uteplats på för solen ligger alltid på där. Och det var det! Jag och Elliot satt på bergskanten ett bra tag och bara njöt av solen! Där uppe har tydligen huset legat för längesedan, enligt våra grannar. Det finns spår av det i form av ett jättestort syrénbuskage, oj va det kommer bli vackert där till sommaren! Nu hoppas jag att snön smälter undan fort för jag är så sugen på att börja greja med trädgården! Vi har iallafall kommit fram till att vi inte ska ha så mycket klippt gräsmatta som de tidigare ägarna haft, då får vi klippa hela dagarna. Så vi kommer bara att klippa på vissa ställen, resten får bli ängsmark! Ska så in vallmo, akleja och andra passande växter. Sitter och kollar i böcker och tidningar och på nätet efter inspiration till trädgården. Det kommer att bli mestadels gammeldags växter. Inte så mycket rabatter utan hellre buskage, med doftshersmin, syrén och fläder. Ett litet grönskaksland och en kryddland. Klematis och klätterros ska få klättra upp mot den murade väggen på jordkällaren.... åh va jag längtar!
Nästa projekt här hemma blir bygge av sadelkammare på logen! Ska bli kul att komma igång med det...just huserar jag i gäststugan med mina prylar.
Vi ska också skicka in ritningen på tillbygget på huset till kommunen, Niklas pappa har gjort en jättefin ritning. För till sommaren börjar jobbet med fasadbyte, nytt tak nya fönster och ett litet tillbygge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar