onsdag 31 mars 2010

Det som göms i snö...

kommer upp i tö! Inspekterade trädgården litegrann idag. I trädgårdslandet låg en jordhög som visade sig innehålla mer en jord.... där hittade jag ca.2 döda hönor, några skallar av lamm och lite olika benknotor! fy så äckligt! Jag lassade i allt i skottkärran och körde in det i skogen... blä! Idag var även en gubbe från kommunen här och kollade vårat avlopp. Vi fick nämligen ett åtgärdskrav av kommunen för ett par veckor sen, där det stod att avloppet saknade efterföljande rening... De tidigare ägarna hade fått samma krav några år tidigare men inte nämnt det för oss... I beskrivningen på gården stod det att markbädd var gjord år 2000... såg framför oss en massa krångel med att behöva gräva nytt.. men som tur var så fanns markbädden där! Det har väl varit lite krångel innan så kommunen hade inte blivit informerad om att den var gjord. Det var en ännu tidigare ägare som gjort det. Men nu behöver vi inte bekymra oss om det mer! Skönt!
Vårt stora gärde har i veckan förvandlats till en sjö! Och imorse hade vi besök av två tranor som spatserade runt i vattnet!
Igår tömkörde jag Ägir lite, hade egentligen tänkt dra fram några grantoppar som gått av men vi får nog tömköra några gånger först... han var väldigt pigg! Gjorde ett ordentligt bocksprång vid ett tillfälle! Tokhäst! Lille Lusen fick gå med lös, och han rejsade runt oss i full galopp! Men det bryr sig inte Ägir om det minsta.
Har gjort några vårplanteringar också... det kliar i fingrarna när jag ser alla fina blommor på jobbet! Så lite fick jag köpa med hem iallafall.
Niklas han snickrar och snickrar! Nu bygger vi sadelkammare på logen! Det ser ut att bli kanonbra! En liten del kommer jag ha som foderkammare också.

1 kommentar:

  1. där ser man vad som göms i snö både läskigt (skelett) och bra, en markbädd:)mor

    SvaraRadera